I USA har de noe som heter "National Centre for Science
Education" (NCSE). Biologen Josh Rosenau ved NCSE har nylig ledet en
undersøkelse blant 1500 naturfaglærere i USA, og fant et ganske
"oppsiktsvekkende" resultat når det gjelder hvordan lærerne forholder
seg til undervisning om klima og klimavariasjoner.
Selv etter flere tiår med politisk pålagt propaganda i de fleste media
om "menneskeskapte klimaendringer", nekter 1/3 av naturfaglærerne å
messe denne kvasireligionen. Og noe som
er "verre": halvparten av de lærerne som ble spurt hadde tillatt
elevene å diskutere kontroversen (uenigheten om årsaken til klimaendringene)
uten at lærerne grep inn og "guidet" dem i politisk korrekt retning.
Og noe som er enda "verre": 3 av 4 lærere visste ikke (eller kanskje
var de blitt "feilinformert" ) om "konsensusen" om
klimaendringene.
Heldigvis ser det ut som om at det fremdeles finnes lærere som legger
vekt på at elevene skal utvikle selvstendig tenking. Dette i motsetning til
folkene ved NCSE, som ble forferdet over dette resultatet av målingen.
Skulle gjerne sett en slik måling her i Norge.
Beskrivelse av målingen: http://science.sciencemag.org/content/351/6274/664.full
Ofte virker det som om lederskiktet i
diverse organisasjoner fatter vedtak uten å sjekke hva medlemmene synes. Dette
gjelder f.eks. Tekna og Utdanningsforbundet. Det sistnevnte legger i
klimasammenheng opp til noe som minner mistenkelig om indoktrinering - noe vi
ellers kjenner fra Nord-Korea land vi ikke liker å sammenligne oss med.
Her er eksempel på hvordan de går frem: Her
bør man også lese kommentarene
(Rettelse: Pr. 04.06.2016 ser alle kommentarene i Dagsavisen ut til å være slettet - sensur?)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar