tirsdag 5. september 2023

NRK er helt på trynet med sin klimadekning

 


NRKs journalister får ikke lenger lov å debattere om klima­endringene virkelig er menneske­skapte. Dette ble vedtatt på NRKs redaktørmøte 14. januar 2020. I den nye «vær varsom plakaten» fra NRK-redaktørene heter det:

Vær oppmerksom på den falske balansen: NRK er opptatt av å dekke alle sider av en sak, men når vi slipper til de som fornekter klima­vitenskapen, krever det at vi stiller de rette motspørsmålene. Dersom NRK ofte løfter frem debatten om hvorvidt klima­endringene er menneske­skapte, kan vi gi publikum inntrykk av at forskerne er mer uenige enn de faktisk er. Samtidig må vi også stille relevante motspørsmål til alle (andre) som kommer med påstander i klima­debatten.


Og hva mener forskere og folk med naturvitenskapelig bakgrunn dersom de har studert detaljene?

Her er hva en pensjonert forsker i USA (var ved University of Alabama, Huntsville i en periode) sier om den saken:

Da er det mange av oss som ikke tror på klimaoverdrivelsene til media og politikere! Vi er ikke bare noen få. Vi blir bare behandlet slemt når vi sier ifra. Men jeg bryr meg ikke, jeg er pensjonert, så de kan ikke sparke meg, og jeg er bevæpnet og lever i en stat med en sterk  selvforsvarslov, så hvis økoterroristene kommer for å ringe, vil jeg plugge dem og plante dem med stolthet! Hurtigvirkende blypiller fungerer veldig bra for å holde kjeft for skrikerne! Det kurerer vrangforestillingene deres veldig raskt.

Nei, jeg vil ikke drepe noen, men jeg er det du kaller IMMUN mot truslene deres. Du kan ringe meg alt du vil. Jeg bærer anklagene deres med stolthet som Congressional Medal of Honor. Ja, jeg vet om løgnene deres på Wikipedia! Jeg vet om hvordan de dikter opp løgner om meg og forteller deg at jeg jobber for Big Oil. Beklager at jeg aldri har fått en krone av Big Oil, og jeg har heller ingen investeringer i det. Jeg forteller bare sannheten.

Sannheten er at omtrent ingen forskere tror på klimaendringer som er forårsaket av mennesker. Vi vet alle om variasjonene som har skjedd geologisk og historisk, sannsynligvis bedre enn aktivistene! Men vi får ikke panikk av dette.

Jeg er litt unik her. Her er et hint. Min far hjalp til å landsette menn på månen. Jeg er trent med 3 høyskolegrader og mye studier i andre emner også. Jeg har tilsvarende 2 PhD-grader i studiet, selv om jeg ikke har en. Jeg studerte også 2 år ved Defence Acquisition University, og det vil si ganske unikt for en person som ikke har vært en GS-ansatt i den amerikanske regjeringen. Jeg har også reist verden rundt 2 ganger. Jeg har sett 41 amerikanske stater mange ganger. Jeg har kjørt og besøkt og mer enn de fleste kan forestille seg. Jeg er intenst nysgjerrig og jeg er akkurat sånn og har alltid vært sånn. Jeg ser ting ofte før andre er villige til å akseptere dem.

Mine forfedre inkluderer slike unike personer som Richard Warren (Mayflower 1620) og Mr. Simon av Arimathea, bror til Joseph av Arimathea. (34 e.Kr.!) Ja, det har vært i journalene så lenge.

En annen stamfar var Erik Raude som satte navn på Grønland! Familien min har vært involvert helt frem til i dag i hver bølge av immigrasjon som er amerikansk historie. Omtrent alle store begivenheter i USAs historie involverte familien min. Det går fra Peter Noel som satte opp i det som nå er Pittsburgh i 1759! til min onkel Bob Berg som var på dykkerteamet som avlyttet de russiske undersjøiske kablene under den kalde krigen og var med siste mannskap som kom tilbake på Scorpion.

Min andre onkel drev den strategiske petroleumsreserven for DOE i årevis. Han var også ansvarlig for oppryddingen i flere år i Hanford Washington.

Jeg kunne fortsette å fortelle deg hva slags vitenskapelige og industrielle hjerner familien min var og hva jeg ble oppdratt til å være. Men poenget her er at jeg kan vitenskap veldig godt. Jeg er også en som alltid prøver å være veldig korrekt på vitenskap. Jeg bor i Huntsville Alabama-området, og dette stedet er fullt av forskere som vet at (menneskeskapt) global oppvarming er en bløff. Det er også som en dame jeg møtte en dag på Costco. Hun var nettopp kommet fra Danmark og hun minnet meg på at Grønland var mye varmere enn nå da Eric Raude satte navn på øyriket! Selvfølgelig visste jeg det allerede. Det var familiehistorie for meg!

Det er ingen vitenskapelig bevis for (menneskeskapt)  "global oppvarming". Det finnes ikke. Det er mange modeller, de er ingenting annet enn datamaskininduserte hallusinasjoner! Få med ekte data. Ikke noen "justerte data" som hevder at våre forfedre på en eller annen måte ikke visste hvordan de skulle avlese et termometer i 1880.

Bare for ordens skyld hadde NOAA både termometre og også roterende penn-opptakere for nedbør, fuktighet, temperatur og vindhastighet og retning helt tilbake på 1880-tallet, og det er ingen mangel på gode nøyaktige registreringer, og disse menneskene visste i motsetning til den moderne avlingen av idioter om hvordan de skulle kalibrere testutstyret ditt. Jeg besøkte NOAA-stasjonen i Huntsville Alabama, (det var National Weather Service den gang) i 1969 og så alt det gamle utstyret og værgutta viste meg hvordan de kalibrerte og alle kart-skriverne. De registrerte en uke med data på et kort. Jeg så ekte kvikksølvbarometre! Jeg så til og med hvordan de måtte kompensere avlesningen for dybden av kvikksølvendringene når det ble løftet eller ikke opp i røret! Dette var ikke idioter.

De moderne gutta vet ikke engang at deres elektroniske enheter driver så mye som 2% i året med endringer i motstand. Det gjør jeg fordi jeg er ekspert på slik enhetskalibrering og testing.

Fra NASA lærte jeg, om de problemene de oppdaget i den øvre atmosfæren da de sendte opp raketter for å foreta målinger. Det ble testet av NASA på Redstone Arsenal og deres støtteteam. Jeg kommer fra dyp vitenskap og hvorfor tror du de gamle gutta med de rette tingene maser så høyt om den dårlige vitenskapen i dag. De kjenner finansieringstyranniet som pågår, og de vet at de unge gutta trenger dem for å forsvare dem. Det er mer eller mindre det jeg gjør. Jeg kjemper for menneskene som kan miste jobben hvis de kjemper og forteller sannheten. Jeg kjenner tyranniet som de politisk korrekte venstreorienterte har bygget. De glemte at gutter som meg vil slåss! De har alle andre, fra sykepleieren på sykehusrommet ditt til forskerne ved NASA i dag, underlagt terrorismen sin.

Jeg kjemper for barna i dag som ikke fortjener den marxistiske verdenen som de woke prøver å bygge opp. Jeg vil ha frihet og ærlighet!

Tenk hvis du går til legen og medisinen eller behandlingen din er dårlig og gjør deg vondt, tror du legen eller sykepleieren din kan fortelle deg sannheten? Jeg er pensjonist, jeg kan fortelle deg sannheten. De kan ikke ta inntekten min eller skremme meg! Jeg er den eneste typen person som står i veien for at de dreper deg med deres dårlige, korrupte legemiddel. Jeg er den eneste typen person på veien som forteller deg at du må slutte å være livredd for de gutta som forteller deg løgner om miljøet fordi de er tannløse idioter  i forhold til sannheten! Ja gamle pensjonister er farlige! Vi har ingenting å tape og er immune!

Enda verre for de woke terroristene, jeg vet at jeg vil dø en dag. Hvilken død tror du jeg bør dø? I redsel forgiftet av deres forferdelige farmasøytiske medisin eller stolt reddet jeg liv og gjorde folk friske og frie? Jeg er ikke redd for å dø! Jeg foretrekker å dø mens jeg kjemper for det gode, enn å krype av frykt!

Alle menn vil dø! Det de dør for gjør forskjellen for de som lever etter dem. Vil du at menn som meg skal krype forvenstreorienterte woke? Det skal vi ikke! Mine forfedre ga skudd og skall til britene på steder som Lexington og Concord. Familien min har alltid stått steinhardt klar til å dø om nødvendig for den gode sak. Nå er friheten din alltid avhengig av folk som meg. Bli med meg og la oss få slutt på dette "Woke" tyranniet for alltid.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar