lørdag 16. mars 2019

Gjør om PC-en eller Mac-en til et Android-nettbrett
























Har du tenkt noen gang at det kunne vært interessant å benytte Android-programvare på PC-en (eller Mac-en) din? Nå kan du prøve det. BlueStacks er nettopp en slik programvare. Du bare laster den ned og installerer den. Versjon 3 hadde problem mot enkelte skjermkort, men versjon 4 har tydeligvis forbedret dette.






















Om datamaskinen din ikke har touch-sjerm, må du naturligvis benytte musa aktivt i stedet. Ellers er bruken slik at du kan kjenne den igjen fra Android-nettbrett. Jeg har testet ett av favorittspillene mine på en tilsvarende versjon av Android ved å sette opp en virtuell maskin med Virtualbox, men den var håpløst langsom. Ved hjelp av BlueStacks er det ikke noe problem med hastigheten.














Lenke til BlueStacks hjemmeside

Info om BlueStacks på Wikipedia


Om Virtualbox




---------------------------------------------------------------------------

En interessant betraktning:

Jeg la denne artikkelen ut på debatt1.no, der jeg også har lagt en god del andre innlegg - blant annet om klima. Da fikk jeg denne kommentaren fra ansvarlig redaktør/eier:

"Hei!
Jeg ser at BlueStacks driver med spill og linken du har med dit handler bare om spill. Innlegget er ikke egnet på Debatt1 og jeg må be deg om å slette det. Ellers gjør jeg det. 
Håper på forståelse for det. Post det gjerne annnensteds, men ikke her på Debatt1, for politikk, samfunn og livssyn."


Det er mulig jeg ikke har uttrykt meg klart nok om emnet, men etter mitt syn vitner det om manglende forståelse for hva Android er for noe. Jeg nektet å slette artikkelen, så redaktøren gjorde det selv. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar