fredag 7. juni 2024

Orkansesongen nærmer seg - eller ikke?

 ClimatePrediction Center ved NOAA National Weather Service spår over normal orkanaktivitet i Atlanterhavsbassenget i år. NOAAs utsikter for orkansesongen 2024 i Atlanterhavet, som strekker seg fra 1. juni til 30. november, spår en 85 % sjanse for en sesong over normalen, en 10 % sjanse for en nesten normal sesong og en 5 % sjanse for en under normal sesong årstid.

Denne spådommen får en til å undres. Slike vrangforestillinger kan bare komme fra slike løgnerne og svindlerne som snakker om at global oppvarming/klimaendringer øker faren for slikt uvær.

Her er dataene 5. juni  2024 direkte fra NOAA-nettstedet:



Alt jeg har gjort er notert virkeligheten som er på kartet! Dette er slik at folk som ikke vet hva de ser på, kan se hva jeg snakker om.

Orkansesongen er i alle fall DØD i omtrent 30 dager Så mye kan jeg forsikre deg om. Vi kan få en TD i Bay of Campeche eller Isle of Pines, men INGEN store stormer. Mexicogolfen er en orkanmorder akkurat nå. Midt-Atlanteren kommer ikke til å ha nok energi i de kommende 30 dager. Dataene om prognoser over lengre avstander tyder ikke på noe før slutten av juli!!!!

Jeg sverger ikke til langdistanseprognoser, men denne orkansesongen har virkelig store problemer med å gjøre NOAA-prognosen sann. Jeg leste 148 dager til november og ("Aldri i november") ser ut til å være 48 dager trygt uten at det skjer mye. Kort sagt har orkanene 100 dager på å utfolde seg. NOAA-prognosen vil kreve at en dannes hver 4. dag i den perioden. Det skjer ikke.

 



BBC om orkansesongen



Kilde: PaulNoel - Quora

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar